Handelsbetingelser hos GESJÆFT

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer med gesjaeft.dk. betingelserne gælder i alle tilfælde, hvor der ikke er indgået en skriftlig aftale mellem forbruger og GESJÆFT.

Du kan kontakte os på tlf.: 28403456 (9:00-17:30) eller på mail kontakt@gesjaeft.dk, som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Når du har fundet de varer, du ønsker og lagt dem i kurven, skal du udfylde dine personlige oplysninger og kreditkortinformationer mv. Når handelsbetingelserne er accepterede og betalingen gennemført, modtager du en ordrebekræftelse på mail.

Du handler med firmaet:
GESJÆFT ApS
Ved Klinten 24, st. tv
5800 Nyborg
CVR: 42475041

Priser

Alle priser på www.gesjaeft.dk er i DKK og inkl. 25% moms.

Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Betalingsformer

GESJÆFT modtager betaling med følgende: Dankort, Mastercard, Maestro og Visa.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Sikkerhed ved elektronisk betaling

Dine kortoplysninger krypteres med den såkaldte SSL-løsning (Secure Socket Layer). Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med Nets. GESJÆFT får ikke oplysninger om dit kortnummer eller kontonummer, men hæver beløbet fra din konto udelukkende på baggrund af et transaktionsnummer. Du kan finde flere oplysninger om sikkerheden ved elektronisk betaling hos Nets. Informationer fra købsordre opbevares i 5 år, i henhold til bogføringsloven.

Fortrydelsesret

GESJÆFT tilbyder 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden gesjaeft.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@gesjaeft.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vi anbefaler, at du bruger vores returportal, da din pakke i så fald er forsikret.

Returlabel koster 49 kr. og vil blive modregnet i refunderingeren.

GÅ TIL RETURPORTAL

*Printer påkrævet. Pakkelabelen vil blive leveret som PDF fil. Det er derfor nødvendigt, at du på et tidspunkt har adgang til en printer, så du kan udskrive den.

Dine penge vil blive tilbageført via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Din pakke må IKKE overskride følgende:

  • Maks 200 cm på længste side
  • Maks. 300 cm i længde i omkreds (pakken målt hele vejen rundt)
  • Maks 20 kg.

Hvis pakken overstiger disse betingelser, så skal du som kunde selv stå for returneringen.

*Hvis du bruger vores returportal og din pakke overskrider maksimum størrelse og vægt, så vil du blive opkrævet for eventuelle ekstra omkostninger i forbindelse med returneringen.

Pakke, som sendes udenom om vores returportal skal sendes til:

Gesjæft Aps
Mellemgade 31
5800 Nyborg

*Du skal være opmærksom på, at når du som kunde selv sender din vare retur, så dækker Gesjæft ikke for omkostningerne, hvis den skulle forsvinde.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Mellemgade 31, 5800 Nyborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt e-mail). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Fortrolighedspolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Gesjæft ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på gesjaeft.dk er Gesjæft ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@gesjaeft.dk.

Levering og transport

Leveringer fra GESJÆFT anses for sket, når kunden har fået sin ordre i hænde. Alle ordre på Gesjaeft.dk sendes med GLS hvis ikke andet er angivet.
Ordren afsendes fra vores lager senest 72 timer efter ordreafgivelse, hvis ikke andet er anført på hjemmesiden. Levering sker efter den selvvalgte fragtmetode og vil normalt ske 1-2 eller 2-4 hverdage fra afsendelsen. Oplyste leveringstider er vejledende og kan således fravige, da postselskaberne kan være forsinkede.
Spørgsmål til ovenstående kan rettes til kontakt@gesjaeft.dk

Fragt og levering

Vi tilbyder gratis fragt til pakkeshop ved køb over DKK 499,-

  • Levering til GLS pakkeshop til 39,00 kr.
  • Levering med GLS til privatadresse til 59,00 kr.
  • Danmark: 2-4 hverdage
* Lægges ordren i weekenden, vil din pakke først blive afsendt den kommende mandag.
* Lægges ordren på en helligdag, vil din pakke først blive afsendt den kommende hverdag. 

Når vi har pakket din ordre og oprettet pakkelabel, vil du modtage en mail. Din pakke bliver sendt samme dag, som du modtager denne mail.
Når du kan hente din pakke hos den valgte pakkeshop, vil du få besked på mail/sms fra GLS.

Levering af rammer og plakater

I jagten på at mindske overproduktion samt aftrykket på vores planet, produceres hver enkel plakat først, når den er bestilt hos os. Dette betyder dermed også, at plakater og rammer sendes direkte fra vores leverandør.

Vores leverandør bestræber sig på at levere indenfor 2-4 hverdage, men hav i mente, at de ved enkelte tilfælde godt kan have længere leveringstid grundet produktionen, som først starter, når ordren er lagt.

Når din ordre er pakket og klar, vil du få tilsendt et “track and trace nr”, så du kan følge din pakke, så snart den forlader vores leverandørs lager. Tjek også dit spamfilter, sommetider kan mailen ende der.

Hvis pakken ikke afhentes fra pakkeshop i tide

Hvis du ikke når at afhente din pakke indenfor tidsfristen eller afviser at modtage den, vil din pakke automatisk blive sendt retur til os. Da vi betaler GLS for denne service, vil der blive modregnet et fragtgebyr på 49,- ligesom hvis du selv købte en returlabel igennem vores side. De 49,- er de reelle returomkostninger vi bliver pålagt af GLS.

Er det en fejl, at pakken ikke er blevet hentet og ønsker du at få den tilsendt igen, vil vi også opkræve et fragtgebyr på 49,-

Beskadigede varer ved levering

Er dine varer ikke fuldkommen, når du modtager dem, bedes du tage billeder af følgende:

  • Varen og dens defekter
  • Pakkelabel
  • Emballagen/kassen, som varen kom i – både forfra og bagfra
  • Emballagen, som varen er pakket ind i

Send en mail til kontakt@gesjaeft.dk med dit ordre nr. samt billeder af ovenstående, så vi kan eftersende en ny vare til dig. Du bedes gøre os opmærksom på eventuelle fejl eller mangler senest 3 dage efter modtagelsen af varen.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
gesjaeft.dk
Mellemgade 31
5800 Nyborg
e-mail: kontakt@gesjaeft.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.05.2022